کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

اولین فراخوان متون نمایشی مدیریت تولید تئاتر کودکان ونوجوانان

 

 

 

 

 

 

 اولین فراخوان متون نمایشی

 

 

      آفرینش در صحنه اتفاقی نشات گرفته از خلق نوشتاری به نام نمایشنامه است که سرشار از ایده‎ها و تصاویری است که تنها با ابزار صحنه اجرایی می‎شود.

     ضرورت یک اجرای حرفه‎ای در گرو متن نمایش است. از دیدگاه هنرهای نمایشی بخش اهم از عناصر کلیدی نمایش در متن خلاصه شده است لذا در فراخوان پیش رو در تلاش خواهیم بود تا از میان متون رسیده به دبیرخانه جشنواره به آثار در خور توجه و بدیع در حوزه کودک و نوجوان دست یابیم.

     در این راستا  با فراهم کردن زمینه فعالیت برای آن دسته از علاقه مندان  به دنیای پر رمز و راز کودکان،از کلیه هنرمندان و نویسندگان  این حوزه دعوت می‎شود تا در سه بخش نمایشنامه‎های  صحنه ای ، خیابانی و تئاتر سیار در موضوعات مشخص شده اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال دارند.

ادامه مطلب ...

برترین نمایش‌نامه‌نویسان نوجوان ایران معرفی شدند

 

 

 

  

 26 عنوان نمایش‌نامه نوشته شده توسط نوجوانان عضو اولین کارگاه‌های نمایش‌نامه‌نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان آثار برگزیده معرفی شد. 

 

   

 


 به گزارش روابط عمومی کانون، تعدادی از کتابخانه‌های منتخب کانون در 30 مرکز استان کشور از تابستان گذشته کارگاه‌هایی را با نظارت مربیان آموزش دیده برپا کردند تا طی آن نوجوانان ایرانی با مبانی هنر نمایش و نمایشنامه‌نویسی آشنا شوند.

ادامه مطلب ...

کارگاه نمایش بوشهر ثبت نام می کند

 

  

 

   واحد آفرینش های هنری در مرکز شماره 2 بوشهر دومین کارگاه نمایشنامه نویسی نوجوانان را برگزار می نماید. 

   مباحث این دوره مشتمل بر آشنایی نوجوانان با درام نویسان بزرگ جهان ، خواندن و تحلیل آثار ارزشمند و بنام ایشان ، فراگیری اصول و قواعد مبسوط داستان و نمایشنامه نویسی به همراه دیدن و نقد آثار نمایشی کودک و نوجوان ( اهم از فیلم های سینمایی ، انیمیشن های برتر و نمایش های برگزیده ) و نیز اجرای بخش جذاب نمایشنامه خوانی از آثار نمایشنامه نویسان مطرح کودک و نوجوان و نیز نمایشنامه های دوره قبل اعضاء در کارگاه نمایشنامه نویسی پیشین است.

ادامه مطلب ...

بیانیه چهارمین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی

چهارمین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالی که گذشت. 

 

 چهارمین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال نوآوری و شکوفایی با شرکت نزدیک به ۳۰۰ نمایشنامه نگاشته شده مربیان، حاکی از رشد و توسعه و نهادینه شدن این فعالیت ادبی هنری تخصصی در مراکز کانون است. گوناگونی، تنوع و تفاوت آثار در محتوی و شیوه های نمایشنامه، اقتباس و بهره وری مربیان از ادبیات مکتوب و شفاهی عامیانه و متون فارسی همچون منطق الطیر عطار و مثنوی مولانا و .. هنری و ادبی مراکز کانون در غنی ساختن گنجینه ادبیات نمایشی کودکان و نوجوانان کشور و نوع ادبی خاص نمایشنامه است. در یک نگاه کلی حضور فعال و کمّی مربیان کانون در مسابقه و جشنواره سال جاری، در فصل شلوغ و پرکار تابستان که اوج فعالیت های متنوع و متعدد در مراکز است، قابل تقدیر می نماید. اما با نگاه دقیق تر کارشناسی و مطابق استانداردها و انتظارات فنی از یک نمایشنامه خوب و مناسب کودک و نوجوان، و در مقایسه با دوره های قبل مسابقه ی نمایشنامه نویسی، نکاتی چند به نظر داوران رسید که با هدف ارتقای کیفی فعالیت های نمایشنامه نویسی، نمایش و نمایش عروسکی در کانون به استحضار مسئولین و مربیان عزیز می رسد:

ادامه مطلب ...

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی معرفی شدند

  

 

بهترین آثار نمایشی دوازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تبریز معرفی شدند. 

 به گزارش روابط عمومی کانون، گروه داوری این جشنواره شامل عادل بزدوده، هما جدیکار و داوود کیانیان در تصمیمی غیرمنتظره به اهدا جایزه به تمامی گروه‌های نمایشی بخش اعضای مراکز کانون در این جشنواره رأی دادند.

ادامه مطلب ...