کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

پایان نخستین دوره کارگاه نمایشنامه نویسی در بوشهر

 

  

 

  سه نمایشنامه حاصل کارگاه نمایشنامه نویسی  

 

 اعضاء نوجوان بوشهری

 

اولین دوره از طرح کارگاه نمایشنامه نویسی ویژه اعضاء فعال تئاتری کانون که در تابستان امسال آغاز شده بود  با شروع پاییز به کار خود پایان داد.

    به گزارش روابط عمومی کانون در این طرح که با حضور اعضاء فعال تئاتری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام پذیرفت ، برای نخستین بار دختران نوجوان ، هنرمند و خوش ذوق بوشهری دست به قلم شده و پس از طی کردن جلسات متعدد کاربردی و پربار آموزشی ، نمایشنامه های خویش را به نگارش درآوردند.

    حمیده ناجی مدرس دوره و مربی هنری مرکز شماره 2 بوشهر در خصوص برگزاری این دوره گفت: در این دوره اعضاء کانون به آموزش دقیق و صحیح اصول نگارش نمایشنامه پرداختند. همچنین در کنار این کارگاه برای نخستین بار جلسات متفاوتی از نمایشنامه خوانی آغاز گردید که این جلسات تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

    مربی هنری کانون با بیان اشتیاق و شور نویسندگان نوجوان گفت: نوشتن نمایشنامه از دشوارترین و در عین حال ظریف ترین و خیال بر انگیز ترین نوع نگارش ادبی است. پرداختن به نمایشنامه ، گام اصلی در پیمودن راه پر فراز و نشیب « تئاتر مقدس » است.

    وی در پایان ضمن موفق ارزیابی کردن این دوره افزود: حمایت های کارشناسان و اساتید معاونت فرهنگی تهران و نیز پیگیری های مدیریت استان و بخصوص بخش کارشناسی هنری استان بوشهر سهم مهمی در برگزاری موفق این دوره داشتند.

    بر اساس این گزارش نمایشنامه های « من یک دم زیبا میخوام » نوشته خانم ها سحر سیار و مطهره جمالی  ، « پشت اون کوه بلند » نوشته خانم ها سیده عاطفه جعفری و سارا فاله و « من با کی دوست بشم » نوشته خانم ها هانیه رضوانی و شیرین کشتکاری و پریسا زاهدی به عنوان نمایشنامه های برگزیده این دوره معرفی و به معاونت فرهنگی کانون ارسال شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد