کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

چهارمین جشنواره منطقه ای نمایش عروسکی به کار خود پایان داد.

 

 

 

 

 چهارمین جشنواره منطقه ای نمایش عروسکی 

. 

 با معرفی برگزیدگان خود در بوشهر خاتمه یافت 

 

 

  چهارمین جشنواره منطقه ای نمایش عروسکی ( منطقه 3 کشور) که از روز 23 مهر ماه در بندر بوشهر آغاز شده بود پس از 2 روز با معرفی برگزیدگان خود خاتمه یافت.

    به گزارش روابط عمومی کانون در این جشنواره 18 گروه نمایش عروسکی از استان های خوزستان ، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد ، چهارمحال و بختیاری ، هرمزگان و فارس در دو بخش آزاد و اعضاء رقابت کردند که در پایان 1 نمایش عروسکی در بخش آزاد و 3 نمایش در بخش اعضاء به مرحله کشوری راه یافت. برای نخستین بار هر 3 نماینده استان بوشهر در این جشنواره موفق شدند با پشت سر گذاشتن رقیبان خود به مرحله کشوری راه یابند.

    بر اساس این گزارش در بخش اعضاء نمایش عروسکی « آخرین پناه » به کارگردانی علی بهزادی از استان بوشهر و مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بوشهر، نمایش عروسکی « منم بازی »  به کارگردانی کبری حسینی از استان بوشهر و مرکز فرهنگی هنری بندر دیلم و نمایش عروسکی « ساعت زنگ می زند »  به کارگردانی مریم حیاتی از استان خوزستان و مرکز فرهنگی هنری بندر امام موفق شدند ضمن دریافت لوح تقدیر و جایزه درجه یک جشنواره به مرحله کشوری راه یابند.

    همچنین در بخش آزاد جشنواره نمایش عروسکی « دوستی میمون و الاغ » به کارگردانی حمیده ناجی از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بوشهر موفق شد ضمن دریافت لوح تقدیر و جایزه ویژه جشنواره به مرحله کشوری راه یابد.

    در مراسم اختتامیه این جشنواره علی خلیجی – مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر – گفت: در حالی که بیگانگان برای استحاله فرهنگی در کشور ما انواع برنامه ها را به اجراء در می آورند کم توجهی برخی مسئولان به تأمین نیازهای فکری کودکان ، نوجوانان و جوانان ، تأمل بر انگیز است.

    علی خلیجی افزود: جا دارد تا برنامه ریزان و هنرمندان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دقت نظر بیشتری به محتوای برنامه ها داشته باشند تا ضمن اشاعه نشاط و شادابی در بین گروه هدف علقه های دینی و ملی آنها پر رنگ تر شود.

وی ادامه داد به نظر می رسد توجه صرف به قالب ها و غفلت از محتواها در برخی از فعالیت های هنری و فرهنگی مشکلات را در بر داشته است که آسیب شناسی این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول با تقدیر از دست اندکاران برگزاری جشنواره عروسکی و مربیان تسریع کرد : خوشبختانه در سطح استان بوشهر نیروهای توانمند و با انگیزه و متعهد در عرصه هنر فعالیت دارند که بایستی امکانات لازم برای شکوفایی استعداد ها و بروز خلاقیت های آنها بیش از پیش فراهم شود.

    در ادامه غلامعلی قادریان – مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر –  خواستار توجه بیشتر مسئولین به مسائل فرهنگی کودکان و نوجوانان شد و افزود: سطح آگاهی و توانمندی کودکان و نوجوانان استان بوشهر به ویژه در بخش های فرهنگی و هنری رشد قابل قبولی داشته است که می توان در سایه حمایت مسئولین نسل جدید انقلاب را در برابر تهاجم فرهنگی بیگانگان حفظ کرد.

قادریان پرداختن به آداب و رسوم و سنت های بومی مردم مناطق مختلف و توجه ویژه به مضامین مذهبی و عاشورایی در نمایش ها را یکی از خصوصیات این جشنواره دانست و افزود: ما در این جشنواره شاهد نمایش هایی بودیم که با نگاهی نو مضامین و پیام های خود را به مخاطبان خود ارائه نمودند.

    در ادامه این جشنواره پس از اجرای چند قطعه موسیقی بندری توسط هنرمندان بوشهری بیانیه پایانی هیئت داوران جشنواره توسط آقای خواجه نژاد قرائت شد. در این بیانیه ضمن پرداختن به نکات فنی اجراها خواستار حمایت بیشتر مدیران از نیروهای توانمند هنری در استانها شده است.

    در پایان این مراسم ضمن معرفی گروه های راه یافته به مرحله کشوری از 15 هنرمند کودک و نوجوان به عنوان عروسک گردان برتر تقدیر شد. همچنین از برگزیدگان بخش های مختلف آفیش و بروشور ، موسیقی متن ، طراحی و ساخت عروسک ، کارگردانی نمایش ، نویسندگی نمایش ، موسیقی نمایش و طراحی صحنه در بخش های آزاد و اعضاء تقدیر به عمل آمد.

همچنین هیئت داوران جشنواره ، موسیقی هیچ یک از نمایش های بخش آزاد جشنواره را شایسته تقدیر ندانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد