کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی معرفی شدند

  

 

بهترین آثار نمایشی دوازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تبریز معرفی شدند. 

 به گزارش روابط عمومی کانون، گروه داوری این جشنواره شامل عادل بزدوده، هما جدیکار و داوود کیانیان در تصمیمی غیرمنتظره به اهدا جایزه به تمامی گروه‌های نمایشی بخش اعضای مراکز کانون در این جشنواره رأی دادند.

پیش از این قرار بود در این بخش و از میان 15 نمایش، سه گروه برگزیده معرفی شوند و در رشته‌های مختلف مانند کارگردانی، نویسندگی، نمایش‌نامه، طراحی صحنه و دکور، موسیقی، بروشور و آفیش جایزه بگیرند. 
 گروه داوری البته در بخش آزاد که اختصاص به نمایش‌های ترکیبی مربیان و اعضای کانون دارد جایزه نخست خود را به نمایش «پازل پروانه» به کارگردانی فرزانه بدرپور از مرکز شماره 4 تبریز و جایزه دوم خود را به نمایش «صفر پیر» به کارگردانی گلشن حسن‌وند از استان لرستان اهدا کردند. در این بخش جایزه بهترین عروسک‌سازی نیز به مریم رومینا سازنده عروسک‌های نمایش «دوستی میمون و الاغ» تعلق گرفت.
 همچنین در بخش دانش‌آموزی جشنواره نیز نمایش «جرس» به کارگردانی شروین صادقیان از  تبریز بهترین نمایش این بخش شناخته شد.
 در این آیین به دو گروه خارجی شرکت کننده در جشنواره از کشورهای تاجیکستان و نخجوان هدایایی اهدا شد ضمن این که گروه نخجوانی نیز با تقدیم هدایایی از حسین سلیمی‌باهر مدیر کانون استان آذربایجان‌شرقی به واسطه برگزای شایسته جشنواره قدردانی کردند.
 مرکز تئاتر کانون نیز اعلام آمادگی کرد امکان اجرای این دو نمایش برگزیده را در پارک لاله تهران فراهم کند.
 4 جایزه را هم به محسن عظیمی‌پویا کارگردان نمایش ویژه «خرمشیر» از استان مرکزی به واسطه اجرای نمایش ویژه در جشنواره، حنانه کوچک‌ترین نمایشنامه‌خوان جشنواره، سارا عرب فرهنگی از تهران به عنوان برنده بهترین پیام کوتاه مسابقه پیامک و وبلاگ «ننه عنکبوت» کار اعضای گروه نمایشی کانون اراک  به عنوان بهترین وبلاگ جشنواره اهدا شد. 

 

 


 بر اساس این گزارش اهدا جوایز برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی نیز از دیگر بخش‌های این آیین بود که در آن بر اساس رأی گروه داوری شامل محمد سیمزاری، علی‌اکبر حلیمی و محسن ایمانخانی 5 نمایش‌نامه از میان 300 متن نمایشی برگزیده شدند که نویسندگان سه نمایش‌نامه جوایز خود را دریافت کردند. 

- حمیده ناجی / بوشهر / نمایشنامه خورشید باز می گردد 

- زهرا شوشتری / خوزستان / نمایشنامه برگ گلی در باد 

- کتایون آذرپی / مرکزی / رویای نیمه شب تابستان
 همچنین گروه داوری جشنواره نمایش عروسکی نیز در بیانیه‌ای که توسط داود کیانیان خوانده شد بر محور قرار دادن کودکان در نمایش‌های کانون تأکید کرده و پیشنهاد کرده‌اند که روش خلاقانه فرآیند محوری اعضا در دستور کار جشنواره قرار گیرد، پسوند کودکان و نوجوانان به عنوان جشنواره اضافه شود و در اهداف اصلی و فرعی شیوه‌نامه این جشنواره با نظر کارشناسان تئاتر خلاق و تئاتر عروسکی کودکان تجدید نظر صورت گیرد.
 این گروه به منظور رویت لبخند بر لب تمامی کودکان شرکت کننده در جشنواره و دوری از ریزش اشک‌ها و با تأکید بر آموزش و تربیت، تمامی گروه‌ها را در بخش اعضا شایسته دریافت جوایز این رویداد هنری شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و نشان معرفی کردند.
 آیین پایانی جشنواره در تبریز که روز 29 آبان در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد این شهر برگزار شد با برنامه‌های متنوعی مانند پخش نماهنگ از رویداد‌های جشنواره، اجرای سرود، نمایش و حرکت‌های نمایش کودکان همراه بود.
 در این مراسم کلید خانه نمادین عروسک‌ها که دربش در روز افتتاحیه گشوده شده بود به محسن چینی‌فروشان مدیرعامل کانون تحویل شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد