کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

معرفی برگزیدگان کارگاه نمایشنامه نویسی نوجوانان تابستان 1388

 

 

برگزیدگان کارگاه نمایشنامه نویسی نوجوانان  تابستان 1388 معرفی می شوند. 

دومین دوره کارگاه نمایشنامه نویسی نوجوانان مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بوشهر با انتخاب سه نمایشنامه برگزیده در شهریور ماه به کار خود پایان داد.از میان بیش از ده نمایشنامه از نویسندگان نوجوان کارگاه ، پس از بررسی و ویرایش های لازم   توسط اینجانب و قضاوت و تصویب نهایی توسط کارشناس محترم هنری و کارشناس رابط  تئاتر استان ، نمایشنامه های «نگین نقاشی» نوشته ی مشترک خانم ها پریسا زاهدی   و آناهیتا یزدان شناس ،«باور کن من ویز ویزی ام»  نوشته ی خانم شیرین کشتکاری و « قطار دوستی» نوشته ی خانم زهرا صغیری منتخب شناخته شده  و برای شرکت در نخستین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی نوجوانان به مدیریت تئاتر و تئاتر عروسکی کانون ارسال گردید.

 

 

موارد مورد نظر برای انتخاب سه اثر مذکور به شرح زیر می باشد:

نمایشنامه « باور کن من ویز ویزی ام » به خاطر پرداختن به موضوع خود باوری و زبان لطیف  و شعر گونه  آن. این نمایشنامه مناسب مخاطبان گروه های سنی  الف ، ب ، ج می باشد.

نمایشنامه «قطار دوستی » به خاطر پرداختن به موضوعات گذشت و رها شدن از هر آنچه که به عنوان مدرن بودن کودکان ما را  از اصالت های درونیشان دور می سازد. این نمایشنامه مناسب مخاطبان گروه های سنی« ب،ج،د »  می باشد.

نمایشنامه « نگین نقاشی» به خاطر نگاه زیبا و نو نویسندگان آن به موضوع فلسفه حاکم  بر رنگهای طبیعت . در این نمایشنامه بچه ها به موضوع (خود بودن و در دیگران هم متجلی شدن ) در قالب دیالوگ هایی بسیار زیبا که در میان رنگهای یک تابلو در گذران است؛ پرداخته اند.

طرح این نمایشنامه ابتدا در ذهن پریسا نوجوان فعال و پویای کارگاه شکل گرفت و چنان جالب  می نمود که آناهیتا تنها عضو  خردسال کارگاه  که در همه ی جلسات آموزش کارگاه  حضور فعالی داشته است؛ به بیان تمهیداتی برای گره افکنی و گره گشایی پرداخته که در نهایت به تکمیل طرح نمایشنامه و دیالوگ نویسی موفق منجر گردید.

با امید آنکه سیاه مشق های دختران من روزی که می دانم آن چنان هم (نباید) نردیک بنماید؛ به آثاری فاخر و ماندگار مبدل شوند. ان شاء الله .

نظرات 1 + ارسال نظر
سودابه امینی پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:44

سلام .خدا قوت .ترسیدم از دیدن این عروسک!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد