کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

کارگاه نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر

وبلاگ واحد نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ( مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر )

سیزدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی بوشهر برگزار شد

نمایش عروسکی « راه خونه ی فرشته ها » از مرکز شماره یک بوشهر / برگزیده ی اول

با معرفی برگزیدگان، سیزدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی در بوشهر به پایان رسید

سیزدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر که در 5 منطقه استان از 25 اردیبهشت ماه آغاز شده بود، سرانجام با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر بر اساس رای هیئت داوران، نمایش عروسکی: « راه خونه فرشته‌ها » به کارگردانی حمیده ناجی از مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بوشهر و نمایش عروسکی: «توبه گرگ مرگه » به کارگردانی قمر غلامیان از مرکز فرهنگی هنری دیلم به ترتیب ضمن کسب رتبه اول و دوم جشنواره مجوز حضور در جشنواره منطقه‌ای را دریافت کردند.

زکیه امیر‌پور مدیر کانون استان بوشهر در حاشیه برگزاری این جشنواره در بوشهر ضمن تشکر از کلیه عوامل اجرایی، بخصوص هیئت داوران و اعضا و مربیان کانون گفت: برگزاری جشنواره سیزدهم در 5 منطقه استان تجربه خوبی بود تا ضمن حفظ آرامش گروه ها، مربیان و اعضا این مراکز نیز در برگزاری جشنواره مشارکت مستقیم داشته باشند.

وی شناسایی ظرفیت‌های نمایش عروسکی در انتقال مفاهیم مهم تربیتی و آموزشی را از وظایف اصلی مربیان کانون دانست و تصریح کرد: آموزش غیر مستقیم به مخاطب از شیوه‌های موثر کار در مراکز کانون می باشد که این مهم می تواند با شناخت ظرفیت‌های فراوان نمایش عروسکی در انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی، بیش از پیش مد نظر مربیان و کارشناسان کانون قرار گیرد.

مدیر کانون استان حضور داوران و کارشناسان کانون در مراکز دور دست استان از دیلم تا جم را ستود و افزود: بین مرکز دیلم در شمالی‌ترین نقطه استان و جم در جنوب حدود پانصد کیلومتر فاصله وجود دارد که چیزی جز عشق به فرزندان این مرز و بوم و روحیه خدمت و مسئولیت‌پذیری نمی‌توانست در اجرای موفق این برنامه وجود داشته باشد.

امیر پور با معرفی گروه های شرکت کننده در جشنواره بیان داشت: از مجموع 11 گروه نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره، پس از بازبینی 7 گروه برای شرکت در مرحله استانی انتخاب و از سایر گروه‌ها خواسته شد ضمن تقویت نقاط ضعف، خود را برای حضور فعال‌تر در جشنواره بعد آماده کنند.نمایش عروسکی « کی گفته توبه ی گرگ مرگه » از مرکز دیلم / برگزیده دوم

مدیر استان بوشهر افزود: این جشنواره با حضور در بین کودکان و نوجوانان اهرمی کار خود را آغاز و پس از پشت سر گذاشتن شهرهای: « وحدتیه، دیلم، جم و کاکی» سرانجام با حضور در بین کودکان و نوجوانان بوشهری به کار خود پایان داد که در پایان نمایش عروسکی: « راه خونه فرشته‌ها » از مرکز شماره 1 بوشهر و نمایش عروسکی: « توبه گرگ مرگه » از مرکز دیلم به عنوان برگزیدگان جشنواره سیزدهم معرفی شدند.

زکیه امیر‌پور ضمن دعوت از مدیر عامل کانون خاطر نشان کرد: به یاری خداوند متعال در روز 15 تیر ماه در شهر بوشهر میزبان 7 گروه راه یافته به مرحله استانی خواهیم بود که در نظر داریم در این روز میزبان حضور‌گرم مدیر عامل محترم نیز باشیم.

محمد علی یزدان شناس دبیر اجرایی و ناظر جشنواره نیز در تشریح اهداف حضور گروه ها در روز 15 تیر ماه گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین جشنواره‌هایی انتقال مفاهیم تربیتی در کنار تبادل تجربیات و رشد اعتماد بنفس، شجاعت، افزایش مهارت‌های اجتماعی و ... در بین اعضا کودک و نوجوان است که به همین منظور در روز 15 تیرماه کودکان و نوجوانان بوشهری شاهد اجرای تمامی گروه های شرکت کننده در مناطق پنجگانه خواهند بود.

کارشناس هنری استان بوشهر استفاده از داوران مطرح خارج از کانون و برگزاری جلسات نقد و بررسی را از تجربیات خوب جشنواره امسال دانست و افزود: حضور آقایان جوهر تنگستانی و فرشید تربیت در جشنواره امسال، ضمن ایجاد انگیزه در بین اعضا و مربیان، باعث بهره‌مندی از تجربیات خوب این عزیزان گردید. همچنین در پایان تمامی اجراها با حضور اعضا گروه و تیم داوری جلسات نقد و بررسی برگزار شد که می تواند در انتقال مفاهیم و ارتقا کیفیت کارها تاثیر بسرایی داشته باشد.

لازم به ذکر است در پایان این جشنواره توسط مدیر استان از داوران و ناظر کیفی جشنواره تقدیر شد.

شایان ذکر است برگزیدگان 6 استان منطقه 3 کشور شامل: « هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، خوزستان و بوشهر» در روزهای 25 تا 27 تیر ماه به میزبانی کانون استان چهار محال و بختیاری در شهر زیبای شهرکرد به رقابت خواهند پرداخت.

مطالب مرتبط:

گزارش تصویری سیزدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی در بوشهر

گزارش تصویری سیزدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی بوشهر

نمایش عروسکی « راه خونه ی فرشته ها » از مرکز شماره یک بوشهر / برگزیده ی اول

سیزدهمین جشنواره استانی نمایش عروسکی بوشهر

به روایت تصویر

عکس های دیگر را در ادامه ی مطلب ببینید

ادامه مطلب ...