گام دوازدهم:
مونولوگ نویسی
امروز را با تمرین مونولوگ نویسی آغاز کردیم.بچه ها به بیان مونولوگ های شخصیت های خود پرداختند. از آنها خواستم تجربیات شخصی خود را چه دیداری و چه شنیداری ارائه کنند و بعد از آن ،آنها نا خودآگاه به بازگویی نقش مونولوگ در زندگی هر شخصیت ، چه در زندگی واقعی و چه ساخته ذهن ؛ پرداختند.
نظرات ها به این شرح می باشد:
1- با مونولوگ ، فکرها، آرزوها و احساساتی را که در خلوت خود داریم ؛ بیان می کنیم.
2- در تک گوئی ها به خاطرات و ناخوداگاه خویش مراجعت می کنیم.
3- با ایجاد در گیری ذهنی بین شخصیت ها راجع به یک موضوع خاص، آنها را در تنش ها و موقعیت های جدید و تاثیر گذار نمایشی قرار می دهیم.
4- خیالات اشخاص نمایش را پرورش می دهیم.
5- همذات پنداری میان نمایشنامه نویس با اشخاص نمایش و آنگاه مخاطب نمایشنامه تقویت می شود.
که بدین وسیله یکی از ملزومات تئاتر را ایجاد کرده و به کارگردانی نمایشنامه خویش کمک کرده ایم.
و...
در پایان جلسه امروز، تک گوئی های اشخاص نمایشنامه بچه ها در برخی موقعیت ها با نمایش خلاق اجرا شد.
مجددا سلام
ایمیلم را فراموش کردم بنویسم
s_ashory@yahoo.com